Home

Onderhoud

Het doel van de dienst ‘Preventief Onderhoud’, is het voorkomen van problemen met hardware en IT. Het komt er op neer, dat met een bepaalde frequentie zowel de hard- als software preventief worden onderhouden. Omdat wij deze werkzaamheden vooraf kunnen inplannen (minimaal 7 dagen van te voren) en de afname van de uren gegarandeerd zijn, kunnen we hiervoor een scherp tarief hanteren.

Preventieve onderhoud zou bijvoorbeeld onderstaande zaken kunnen bevatten:

  • Controleren van de virusprotectie en het vernieuwen van de virusprotectie
  • Controleren van de dagelijkse back-up - Controleren van de licentiesituatie bij de organisatie 
  • Aanmaken van nieuwe gebruikers, interne postbussen of internettoegang - Installatie van benodigde updates/patches 
  • Het op peil houden van de beveiliging van het netwerk (dit punt is zeker belangrijk bij het toenemende gebruik van het Internet) 
  • Indien er beleidsregels aanwezig zijn, het naleven of controleren van een aantal beleidsregels 
  • Opschonen van opslagruimte (harde schijf) 
  • Behandelen van eventuele problemen van gebruikers (checklist afhandelen van niet urgente problemen) 
  • Signaleren van evt. toekomstige problemen